Conversiemanager / web-analist

Job description

Ter uitbreiding van ons e-commerce team is Tix.nl op zoek naar een conversiemanager, die samen met ons verder bouwt aan onze ambitie om het meest ontzorgende online reisbureau van Nederland te zijn.

Wat doe je bij ons?

  • Je bent de drijvende kracht achter onze conversie optimalisatie initiatieven
  • Je analyseert data uit verschillende bronnen (Google Analytics, CRM, marktdata), bedenkt verbeteringen, stelt testplannen op en voert deze uit
  • Je zit boven op de bal voor wat betreft onze analytics. Dagelijks bekijk je de belangrijkste KPI’s van al onze labels.
  • Je werkt nauw samen met (online) marketing, productmanagement en pricing om maximale resultaten te behalen.

Met wie werk je samen?
Je bent onderdeel van het e-commerce team. Dit team draagt zorg voor de commerciële prestaties van Tix.nl en onze andere labels. De verschillende disciplines (SEA, SEO, e-mail marketing, pricing, UX/UI, inkoop, etc.) werken binnen het team samen naar één gemeenschappelijk doel: Tix nog verder laten groeien.

Requirements

Wat vinden wij belangrijk?

  • Je bent gedreven en kritisch: je hebt passie voor je vak
  • Je bent resultaat gedreven: je stopt niet voordat je jouw doelen bereikt hebt
  • Je kent alle geheimen van analyseren van data en het leggen van kruisverbanden
  • Je bent zeer analytisch en hebt de natuurlijke drang om enkel beslissingen te baseren op data
  • Je hebt sterke voeling met e-commerce en je kunt je goed verplaatsen in onze (online) klanten
  • Je bent een expert in het interpreteren van statistieken en kan deze als geen ander omzetten in verbetervoorstellen
  • Je bent breed georiënteerd en hebt basis kennis van verschillende online marketing en e-commerce aspecten.
  • Je hebt veel ervaring met A/B testing
  • Ervaring met Optimizely is een pré