Data / Pricing Analist

Job description

De Tix Travel Group is een van de grootste verkopers van vliegtickets in Nederland. Wegens ons geboekte succes en daarbij behorende (internationale) groei zijn wij ter uitbreiding van ons E-Commerce team op zoek naar een Analytische Data / Pricing Analist. 


Wat doe je bij ons?

  • Je bent onze pricing guru en mede-verantwoordelijk voor de pricing van al onze labels (binnen- en buitenland);
  • Je trekt de kar op strategisch niveau; je initieert, test en analyseert structurele verbeteringen binnen de pricing;
  • Je houdt je oog op het totale speelveld en optimaliseert onze positie ten behoeve van onze doelstellingen;
  • Je neemt de lead in BI vraagstukken, ook buiten pricing;
  • Je gaat aan de slag met uitdagingen op het gebied van data (data-analyses en klantsegmentatie);
  • Je houdt je bezig met de uitvoering van de gehele ‘’data journey’’;
  • Een hoop andere, supertoffe en innovatieve dingen waarvan het niet slim zou zijn om deze hier op te noemen ;).

Met wie werk je samen?
Je bent onderdeel van het E-Commerce team. Dit team draagt zorg voor de commerciele prestaties van Tix.nl en onze andere labels. De verschillende disciplines (SEA, SEO, database-marketing, pricing, UX/UI, etc.) werken binnen dit team samen naar één gemeenschappelijk doel: Tix nog verder laten groeien.

Hoe ziet jouw typische werkdag eruit?
Nadat je 's ochtends binnen bent gekomen en je voorzien bent van een kop koffie, klap je jouw laptop open en start je met de resultaten van gisteren. Je bekijkt de resultaten, onderneemt direct actie op de punten die aandacht nodig hebben, tweakt wat instellingen en informeert je collega's. Je dag is goed begonnen!


Je start je middag met E-Commerce overleg, waar je kort aangeeft waar je mee bezig bent. Een collega vertelt dat ze moeite heeft om de juiste data te verzamelen om beslissingen op te nemen voor het e-mail kanaal. Je biedt direct aan om haar na de meeting te helpen, voor jou zijn dashboards en cijfers namelijk gesneden koek. aan het einde van de middag heb je de juiste data al boven water. Je collega kan er meteen mee aan de slag!

Je sluit je dag af met een conference call met één van onze SCRUM teams (software ontwikkelaars) in Polen. Je hebt een business case ontwikkeld waarbij extra tools je zullen helpen jouw werk nog beter te kunnen doen. Om hier uitvoering aan te geven is een projectteam samengesteld waar je samen met de ontwikkelaars in werkt om jouw idee ook daadwerkelijk te verwezenlijken.

Requirements

Naar wie zijn wij op zoek?

  • Je hebt een aantoonbaar sterk ontwikkeld commercieel gevoel. Je gaat verder dan de technische analyse; je weet wat de cijfers voor de business betekenen;
  • Je bent in het bezit van een Bachelor of Master diploma, bij voorkeur in de richting van (technische) natuurkunde, scheikunde, wiskunde, econometrie of een andere analytische studie;
  • Je bent analytisch, schrikt niet van grote datasets en hebt een sterke voorkeur om beslissingen data-driven te nemen;
  • Ervaring binnen E-Commerce omgevingen is een pré;
  • Ervaring in travel / air-travel is niet noodzakelijk. Als je dit wel hebt, heb je wel een streepje voor :);
  • En je bent daarnaast ook nog diegene die snel vertrouwen weet te creëren, proactief, iemand die kansen pakt en het verschil kan maken vol enthousiasme, schroom dan niet en solliciteer!

Wat kun je van ons verwachten?

  • Een goede marktconforme salariëring;
  • Een inspirerende en zeer dynamische omgeving;
  • Een innovatieve, data-driven e-commerce omgeving;
  • Een werkplek in een oude bierbrouwerij in het centrum van Breda;
  • Een jong, internationaal team om je heen;
  • De mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Dat we open staan voor flexibele werktijden.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.