Senior SEA specialist

Job description

Ter uitbreiding van ons e-commerce team zijn we op zoek naar een Senior SEA specialist, die samen met ons wil bouwen om het meest ontzorgende online reisbureau van Nederland te worden.

 

Wat doe je bij ons?

  • Je bent onze eigen SEA held binnen het e-commerce team. Je bent eindverantwoordelijk voor alle activiteiten die we binnen deze disciplinevondernemen.
  • Je draagt zorg voor de SEA campagnes voor onze verschillende labels (in binnen- en buitenland);
  • Je trekt de kar op strategisch niveau: je initieert, voert door en analyseert structurele verbeteringen binnen de campagnes.
  • Je draagt je steentje bij, bij andere online marketing disciplines zoals SEO of affiliate marketing.
  • Je onderhoudt contact met een online marketing bureau voor strategische ondersteuning.

 

Met wie werk je samen?

Je bent onderdeel van het e-commerce team. Dit team draagt zorg voor de commerciële prestaties van Tix.nl en onze andere labels. De verschillende disciplines (SEA, SEO, database-marketing, pricing, UX/UI, etc.) werken binnen dit team samen naar één

gemeenschappelijk doel: Tix nog verder laten groeien.

 

Hoe zou jouw typische werkdag er uit kunnen zien?

Nadat je ’s ochtends binnen bent gekomen en je bent voorzien van een kop koffie, of heb je liever een Latte Macchiato, check

je eerst de resultaten van gisteren. De meeste campagnes draaien lekker, maar je ziet dat we op één specifieke campagne een lagere conversie hebben als normaal. Je schrijft dit op, om even kort met de rest van het team te overleggen. Dit doen we dagelijks tijdens de start up meeting: even de neuzen dezel;fde kant opzetten om vervolgens bevlogen aan het werk te kunnen gaan. Meteen daarna ga je verder met de analyse van een A/B test die je een paar dagen ervoor opgezet hebt. Hier wordt je direct blij van: de testgroep met jouw hypothese presteert significant beter dan het origineel. Ideeën voor follow up testen schieten al direct door je hoofd.

’s Middags heb je een kort overleg met de rest van het e-commerce team. Je deelt de resultaten van je test en ziet hierdoor marge verschijnen om weer verder te kunnen investeren. Iedereen is enthousiast, zo komen we steeds verder! Ook deel je jouw zorgen

over die ene campagne die gisteren slechter gepresteerd heeft dan normaal. Een collega geeft aan dat door technische problemen het zoeken naar vluchten langer duurde dan normaal en dat de conversiedaling over alle kanalen te zien is. Dit komt op de lijst staan om extra goed in de gaten te houden, binnen alle e-commerce disciplines. Je sluit de dag af met het projectteam dat verantwoordelijk is voor het verhogen van conversie van stap 3 van onze boekingsfunnel. De UX specialist presenteert zijn ideeën,

iedereen geeft feedback en de laatste aanpassingen worden ter plekke verwerkt. De product owner zal dit de volgende dag met ons inhouse software development team overleggen en zorg dragen voor de implementatie.

 

Requirements

Naar wie zijn wij op zoek?

  • Je bezit een grote brok ervaring binnen SEA in een e-commerce omgeving;
  • Je bent gedreven en kritisch: je hebt passie voor je vak;
  • Het werken met grote budgetten en accounts is voor jou geen vreemd terrein.
  • Je bent niet anders gewend dan altijd te blijven testen, om het meeste uit alle campagnes te halen;
  • Je hebt analytisch inzicht en je houdt ervan om jezelf vast te bijten in data;
  • Je kunt zelfstandig werken en hebt een hands-on mentaliteit;
  • Je bent breder georiënteerd dan alleen SEA: van andere online marketingdisciplines heb je een bovengemiddelde kennis;
  • Ervaring in travel is mooi meegenomen!